חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחריות מקצועית למהנדסים

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים הינה פוליסה שנועדה להגן על מהנדסים במקרים של תביעה על רשלנות מקצועית, טעות או השמטה כנגדם. ביטוח מקצועי זה יעניק פיצוי כספי בגין נזק פיננסי שנגרם לצד ג' בגין רשלנות מקצועית המטילה חבות חוקית של המבוטח כלפי צד שלישי.
 
הביטוח מעניק לך המהנדס כיסוי במקרים של תביעות בגין: ליקויי בנייה במבנה, התרשלות המהנדס בתכנון הנדסי של המבנה, התרשלות המהנדס בפיקוח על ביצוע עבודות הבניה ועוד.
 
חשיבותו של ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים היא רבה. מדי שנה מתנהלים בין כתלי בתי המשפט עשרות תביעות של לקוחות התובעים את המהנדסים שעבדו עבורם בגין פגיעה פיננסית בהם לאחר שהתרשלו בתכנון, בנייה או בפיקוח.
ללא ביטוח זה תעמוד בפני שוקת שבורה בעת תביעה שכזו והפסד בה. תיאלץ לממן הן את הוצאות המשפט: שכר טרחה לעו"ד שלך וכן לתובע, בזבוז זמן ניכר שיפגע בתפקודך השוטף, ופגיעה בשם הטוב.
ומעל הכל – תיאלץ להוציא מכיסך עשרות ומאות אלפי שקלים שבית המשפט יפסוק כנגדך, כפי שניתן לראות מבין התביעות הרבות שנפסקו לטובת התובעים בשנים האחרונות:

  • 180,000 ₪ נפסקו לטובת זוג שתבע את המהנדס האזרחי שליווה את תהליך הבנייה של ביתם הפרטי.
  • התביעה התבססה על ליקויי בנייה רבים שהתגלו במבנה, בין השאר יסודות הבית החלו שוקעים, סדקים חמורים התבקעו והבית נמצא בסכנת קריסה. כמו כן, הוצף המקלט במי גשמים.
  • 100,000 ₪ נפסקו לטובת יזמי בנייה שתבעו מהנדס בניין שנשכר לתכנן, לפקח ולהיות אחראי לביצוע שלד המבנה.
  • התביעה הוגשה לאחר שהמהנדס לא פיקח כראוי על שלב הבנייה והמבנה נותר במרחק 3 מטר מהכביש, במקום 5 מטר ממנו.
  • 150,000 ₪ נפסקו לטובת תובע שתבע את מהנדסת הבניין ששכר לאחר שזו חתמה במהלך בניית ביתו הפרטי של התובע על מספר אישורים מהותיים הנדרשים לקבלת היתר בניה וחיבורי תשתית כמו גם היתר לאכלוס הבית. למרות זאת, התברר כי קיימים סדקים אופקיים, אנכיים ואלכסוניים בקירות, בתקרה, ברצפה ובעמוד מרכזי מתחת לרצפה.

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים יעניק לך מעטפת ביטוחית והגנתית מפני תביעות לקוחות ולאור מסדרונות בתי המשפט העמוסים בתיקים המתנהלים כנגד מהנדסים – חשיבותו רבה ביותר. אנו במדנס נתאים עבורך את הפוליסה המתאימה לך ביותר בהתאם לאופי תפקידך, על מנת שתזכה למירב הכיסויים.